Labels

dinsdag 18 april 2017

Zoek altijd naar de balans

Column uit het FD.

Zoek altijd naar de balans

Kinderlijk eenvoudig – het is een term die journalisten graag gebruiken in artikelen. Waarom? Het legitimeert waarom de journalist over het onderwerp schrijft. In een ‘professionele’ samenleving behoren ‘kinderlijk eenvoudige’ problemen immers niet te bestaan.

Maar in cyber security betekent kinderlijk eenvoudig vooral: na jarenlange ervaring en interesse in een vakgebied de juiste tools weten te vinden die de klus met één druk op de knop kunnen uitvoeren. Niet zelden zit er een ontwikkeltraject van twee jaar of langer vast aan zo’n tool. Allesbehalve kinderlijk eenvoudig dus.
Deze week kwam het veel besproken rapport over de IT-security van de gemeente Rotterdam naar buiten, dat was opgesteld in opdracht van de Rekenkamer. Volgens de Rekenkamer zou burgemeester Aboutaleb direct fysiek gevaar lopen, omdat zijn agenda door hackers ingezien kon worden. Dat is geen geringe statement.
Ik weet ook niet of het verstandig is dat IT-deskundigen nu ook terrorisme-deskundige gaan spelen. Wat ik wel weet, is dat je als terrorist enorm veel risico’s neemt als je fysiek een gebouw gaat binnendringen, om dan via technische hulpmiddelen de agenda van de burgemeester in te kunnen zien. En dan moet je maar hopen dat het nog lukt ook!
Over de publicatie van het rapport was veel te doen. De gemeente Rotterdam wilde uitstel om eerst problemen op te lossen. Buiten het feit dat het niet slim is om uitstel te vragen, omdat dat alleen maar meer media-aandacht veroorzaakt, had de gemeente weinig reden om zich te schamen. De penetratietest die was uitgevoerd bleek een doodnormale test. Ook lijken de resultaten van het onderzoek op de situatie die bij elke gemiddelde onderneming in Nederland wordt aangetroffen.
Maar in het rapport stond ook dat de hackers het na één week proberen niet gelukt was via het internet het interne netwerk van de gemeente binnen te dringen. Dat is bovengemiddeld goed! Meestal lukt dit namelijk wel. Het enige waar de gemeente zich voor mag schamen, is dat het sinds een test in 2015 geen verbeteringen heeft doorgevoerd.
Het aantal aanwezige kwetsbaarheden in een IT-omgeving of in software zegt alleen iets over de volwassenheid van de engineers of developers, meer niet! Beoordeel een bedrijf of de software dus nooit op het aantal kwetsbaarheden dat aanwezig is. Beoordeel het bedrijf op de wijze hoe het met deze gevonden kwetsbaarheden omgaat.
Binnen cyber security zijn we van twee factoren afhankelijk: de techniek en de mensen. Als we beide problemen kunnen oplossen, zijn we 100% veilig. Het vervelende is alleen dat de techniek door mensen gemaakt wordt. En mensen die geen fouten maken bestaan niet.
Techniek die door mensen gemaakt is, zal dus altijd fouten bevatten. Fouten kunnen we langzaamaan oplossen, en daardoor wordt een product steeds veiliger. Maar het probleem van de mens is dat we continu nieuwe producten willen. En zodra we met iets nieuws beginnen, begint de hele riedel weer van voor af aan.
En dat is exact wat we met het Internet of Things gaan zien. Fouten uit de jaren ‘80 gaan weer terugkomen.Mocht het ons techneuten desondanks toch ooit lukken een stukje software te bouwen dat 100% veilig is, dan ben ik nog steeds de eerste die de deur opent als er iemand met een Kalasjnikov voor de deur staat.
Kortom: 100% veiligheid bestaat niet. Zoek altijd naar de balans! Kijk naar datgene wat u in potentie iets kan opleveren, en zorg er tegelijk voor dat áls het fout gaat, de impact zo laag mogelijk is! Een rapport schrijven over dingen die fout gaan is het gemakkelijkste wat er is. Maar bedenken hoe iets dan wel goed gaat werken: dat is wat we echt nodig hebben. Wees niet bang voor fouten, het betekent alleen maar dat u innovatief bezig bent.

17 opmerkingen:

  1. Hallo, ik ben Theresa Williams Na jaren in relatie met Anderson te hebben, brak hij me op, ik deed alles aan om hem terug te brengen, maar alles was tevergeefs, ik wilde hem zo veel terug, vanwege de liefde die ik voor hem heb, Ik smeekte hem met alles, ik maakte beloftes maar hij weigerde. Ik legde mijn probleem aan mijn vriend uit en ze stelde voor dat ik liever contact opneem met een spellaster die mij zou kunnen helpen om hem terug te brengen, maar ik ben het type dat nooit geloofde, ik had geen andere keuze dan het te proberen. Mailde de speltoets, en hij zei dat het geen probleem was dat alles voor drie dagen goed gaat, dat mijn ex voor drie dagen terugkomt naar mij, hij stootte de verrassing en verrassend in de tweede dag, het was om 16.00 uur. Mijn ex belde me, ik was zo verbaasd, ik antwoordde de oproep en alles wat hij zei was dat hij zo sorry was voor alles dat er gebeurde dat hij wilde dat ik naar hem terugkeerde, dat hij zo veel van me houdt. Ik was zo blij en ging naar hem, dat was hoe we weer gelukkig samen leven. Sindsdien heb ik de belofte gedaan dat iemand die ik ken dat een relatie probleem heeft, zou ik helpen bij een dergelijke persoon door hem of haar te verwijzen naar de enige echte en krachtige spellaster die me met mijn eigen probleem heeft geholpen. Email: drogunduspellcaster@gmail.com u kunt hem mailen als u hulp nodig heeft in uw relatie of een ander geval.

    1) Love Spells
    2) Lost Love Spells
    3) Echtscheiding Spells
    4) Huwelijk Spells
    5) Bindende spelling.
    6) Breakup Spells
    7) Verban een verleden Minnaar
    8.) U wilt worden bevorderd in uw kantoor / loterij spelling
    9) wil je geliefde bevredigen
    Neem contact op met deze geweldige man als u een probleem heeft voor een blijvende oplossing
    Via drogunduspellcaster@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. My husband and i got Married last year and we have been living happily for a while. We used to be free with everything and never kept any secret from each other until recently everything changed when he got a new Job in NewYork 2 months ago.He has been avoiding my calls and told me he is working,i got suspicious when i saw a comment of a woman on his Facebook Picture and the way he replied her. I asked my husband about it and he told me that she is co-worker in his organization,We had a big argument and he has not been picking my calls,this went on for long until one day i decided to notify my friend about this and that was how she introduced me to Mr James(Worldcyberhackers@gmail.com) a Private Investigator  who helped her when she was having issues with her Husband. I never believed he could do it but until i gave him my husbands Mobile phone number. He proved to me by hacking into my husbands phone. where i found so many evidence and  proof in his Text messages, Emails and pictures that my husband has an affairs with another woman.i have sent all the evidence to our lawyer.I just want to thank Mr James for helping me because i have all the evidence and proof to my lawyer,I Feel so sad about infidelity.

      Verwijderen
    2. Hi Everyone!

      We have USA fresh & Verified SSN Leads with best connectivity score
      All info checked & genuine

      Info in LEADS
      First Name | Last Name | SSN | Dob | DL Number |Address | State | City | Zip | Phone Number | Account Number | Bank NAME

      *Price for SSN lead $2
      *You can ask for sample before any deal
      *If anyone buy in bulk, we can negotiate
      *Sampling is just for serious buyers

      ==>ACTIVE & FRESH CC FULLZ ALSO AVAILABLE<==
      ->$5 PER EACH

      LIMITED DATA AVAILABLE
      ->Hope for the long term deal
      ->Interested buyers contact me fast

      Whatsapp > +923172721122
      Email > leads.sellers1212@gmail.com
      Telegram > @leadsupplier
      ICQ > 752822040

      Verwijderen
  2. Ik zie geen reden waarom ik problemen heb in het leven als er een God op aarde is met de hulp van Lord Doctor Zakuza. Mijn vrouw liet me aan haar ex-geliefde omdat ze dacht dat ik haar na 6 jaar huwelijk niet zwanger kon maken. Ik was zo ongeorganiseerd en depressief dat ik me niet kon concentreren op mijn werk en mijn collega (Whitney) merkte dat ik mezelf niet was. Ik had geen andere keuze dan haar alles te vertellen en ze stuurde me naar een eerlijke helper online genaamd Lord Doctor Zakuza, want hij kon me van dienst zijn. Ik kwam in contact met hem op zoek naar zijn hulp en hij deed een mirakel in mijn leven door mijn vrouw terug te brengen van haar ex-geliefde en nu hebben we een kind om de onze te bellen en ik werd gepromoveerd op mijn werkplek als gedelegeerd bestuurder . Ik zal niet stoppen met het bedanken van Lord Doctor Zakuza, want ik heb hem beloofd dat ik mijn verhaal aan het universum zal vertellen. Ben je ziek of heb je hulp nodig om je geliefde terug te krijgen? Neem dan contact op met Lord Doctor Zakuza nu er niets te moeilijk voor hem is om te doen. E-mail: Doctorzakuzaspelltemple@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello, If you want to hack your spouses or girlfriends Email, social account, phone and other means to get contact of someone without him/her knowing, contact cyberhackpros@gmail.com. They are very good and affordable and also based in the USA. contact him via email/phone CYBERHACKPROS@GMAIL.COM or +1 512 605 1256 Tell him i reffered you.He will help you INSTAGRAM:Cyberhackprofessionals

    BeantwoordenVerwijderen
  4. If you know you not ready for a relationship why get into one and still cheat and liar. I was dying inside for my cheating wife, i had no prove, no one to run to. Everyone thought i was paranoid. until i was referred to a Private Investigator  Mr James . I told him about my situation and He understood me well and helped me spy on my wifes iphone.He hacked her Gmail and Facebook account and linked all her WhatsApp and phone conversation to me, to find out the truth.I saw all the evidence and i was heart Broken,I just want to openly say thank you Mr James for helping me get evidence against her,i feel so hurt. If you need help please contact him (Worldcyberhackers@gmail.com) via email. 

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I suspected my wife of cheating on me but I never had any proof. This went on for months, I didn't know what to do. i was so paranoid and decided to find a solution, i saw a recommendation about a private investigator and decided to contact him. I explained the situation about my wife to him and he said he was going to help me.I gave him all the informations he required and afterwards i received all my wife’s phones Text messages and calls,and all her WhatsApp messages , I was hurt when i saw a picture of my wife and her lover. I feel so bad about infidelity. but i am glad Mr james was able to help me get all this information, you can contact him via email(worldcyberhackers@gmail.com) or Text/call : +12317945543

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hiv-ziekte voor de laatste 3 jaar en had pijn die moeilijk te eten was en hoest zijn nachtmerries, vooral het eerste jaar. In dit stadium is het immuunsysteem ernstig verzwakt en het risico van het oplopen van opportunistische infecties is veel groter. Niet iedereen met HIV zal echter doorgaan met het ontwikkelen van AIDS. Hoe eerder u wordt behandeld, hoe beter uw uitkomst zal zijn. Ik begon met ARV om vroegtijdige dood te voorkomen, maar ik geloofde in God dat ik ooit zou worden genezen. Als een Hiv-octrooi adviseren wij om antiretrovirale behandelingen te nemen om onze kans te verkleinen van het verzenden van het virus naar anderen, een paar weken geleden kwam ik op zoek op het internet als ik informatie over Hiv-behandeling met kruidengeneeskunde kon krijgen, op mijn zoektocht zag ik een getuigenis van iemand die is genezen van Hiv haar naam was Achima Abelard en ander Herpes Virus patent Tasha Moore gaf ook getuigenis over deze zelfde man, genaamd Dr. Itua Herbal Center. Ik was ontroerd door de getuigenis en ik nam contact met hem op via zijn Email.drituaherbalcenter@gmail.com We praatten en stuurde me een flesje kruiden Geneeskunde Ik dronk het zoals hij mij opdroeg. Na het te hebben gedronken, vroeg hij me om een ​​test uit te voeren dat ik mijn lijdensweg met het Hiv-octrooi heb beëindigd. Ik ben genezen en vrij van Arv Pills. Ik ben hem altijd dankbaar Drituaherbalcenter . Hier zijn contactnummer +234 8149277967 ... Hij verzekert mij dat hij de volgende ziekte kan genezen .. Haar, kanker, herpesvirus, ziekte van Lyme, epilepsie, blaaskanker, colorectale kanker, borstkanker, nierkanker, leukemie, longkanker, non-hodgkin lymfoom, huid Kanker, Lupus, Baarmoederkanker, Prostaatkanker, fibromyalgie, ALS, Hepatitis, Copd, ziekte van Parkinson. Genetische ziekte, Fibrodysplasia-ziekte, Fibrodysplasia Ossificans Progressiva, Fluoroquinolone-toxiciteitssyndroom, Lever / Nier Inflammatoire, onvruchtbaarheid, darmziekte, ziekte van Huntington, Diabetes, Fibroid...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. thanks for sharing this information with us and i really appreciate your knowledge
    if you need any social tecnical helps so click on website
    <a href="https://www.itsneb.com/browser/internet-explorer-has-stopped-working/> internet explorer has stopped working</a>

    BeantwoordenVerwijderen
  8. thanks for sharing this information with us and i really appreciate your knowledge
    if you need any social tecnical helps so click on websitehow to screenshot on hp laptop

    BeantwoordenVerwijderen

  9. This professional hacker is absolutely reliable and I strongly recommend him for any type of hack you require. I know this because I have hired him severally for various hacks and he has never disappointed me nor any of my friends who have hired him too, he can help you with any of the following hacks:

    -Phone hacks (remotely)
    -Credit repair
    -Bitcoin recovery (any cryptocurrency)
    -Make money from home (USA only)
    -Social media hacks
    -Website hacks
    -Erase criminal records (USA & Canada only)
    -Grade change

    Email: onlineghosthacker247@ gmail. com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Everyone!

    We have USA fresh & Verified SSN Leads with best connectivity score
    All info checked & genuine

    Info in LEADS
    First Name | Last Name | SSN | Dob | DL Number |Address | State | City | Zip | Phone Number | Account Number | Bank NAME

    *Price for SSN lead $2
    *You can ask for sample before any deal
    *If anyone buy in bulk, we can negotiate
    *Sampling is just for serious buyers

    ==>ACTIVE & FRESH CC FULLZ ALSO AVAILABLE<==
    ->$5 PER EACH

    LIMITED DATA AVAILABLE
    ->Hope for the long term deal
    ->Interested buyers contact me fast

    Whatsapp > +923172721122
    Email > leads.sellers1212@gmail.com
    Telegram > @leadsupplier
    ICQ > 752822040

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Guys !

    USA Fresh & Verified SSN Leads along with DL Number, AVAILABLE with 99.9% connectivity
    All Leads have genuine & valid information.

    **HEADERS IN LEADS**
    First Name | Last Name | SSN | Dob | DL Number | Address | City | State | Zip | Phone Number | Account Number | Bank Name | Employee Details | IP Address

    *Price for SSN lead $2
    *You can ask for sample before any deal
    *If anyone buy in bulk, we can negotiate
    *Sampling is just for serious buyers

    ==>ACTIVE, FRESH CC & CVV FULLZ AVAILABLE<==
    ->$5 PER EACH

    ->Hope for the long term deal
    ->Interested buyers will be welcome

    **Contact 24/7**
    Whatsapp > +923172721122
    Email > leads.sellers1212@gmail.com
    Telegram > @leadsupplier
    ICQ > 752822040

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello Everyone !

    USA SSN Leads/Fullz available, along with Driving License/ID Number with good connectivity.

    All SSN's are Tested & Verified.

    **DETAILS IN LEADS/FULLZ**

    ->FULL NAME
    ->SSN
    ->DATE OF BIRTH
    ->DRIVING LICENSE NUMBER
    ->ADDRESS WITH ZIP
    ->PHONE NUMBER, EMAIL
    ->EMPLOYEE DETAILS

    *Price for SSN lead $2
    *You can ask for sample before any deal
    *If you buy in bulk, will give you discount
    *Sampling is just for serious buyers

    ->Hope for the long term business
    ->You can buy for your specific states too

    **Contact 24/7**

    Whatsapp > +923172721122

    Email > leads.sellers1212@gmail.com

    Telegram > @leadsupplier

    ICQ > 752822040

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ◾ PROTOCOL SHIELDERS◾
    HELLO, I am COREY RODRIGUEZ by name,the only CEO of protocol-cyber-shield-hackers.  In this message, we will explain how you can almost avoid SCAMMERS and stay safe,  plus how our organization works. Read it carefully, its reading will not take more than 10mins. 
    We kindly URGE you to not respond without reading the entire text. Those who mail without having read everything, ask questions that've been answered here.

    ⚠️WARNING:
    MOST HACKERS YOU SEE HERE ARE FAKES AND SIMULTANEOUSLY INCONGRUOUS. 
    It tears US up when we receive bitter mails of Jobs attempts proposals from most clients with hacking issues but never get close to having them done, thereby wasting a lot $ in the process, 
    EXAMPLES: 
    ➡️MOBILE PHONE HACKING.
    ➡️NON SPENDABLE BITCOINS

    ➡️BINARY FUNDS & BITCOIN RECOVERIES.

    ➡️SCHUFA DELETION(CREDIT SCORE REPAIR)

    ➡️SOCIAL MEDIA ACCOUNT&EMAIL HACKING etc....
    if you in a haste to have any of these done by seeking hackers yourselves,you will only get ripped.
    PLEASE PAY ATTENTION TO THIS ARTICLE AS YOU READ THROUGH IT.

    HOW WOULD YOU KNOW?? 

    TAKE NOTE AND PRECAUTIONS:

    1. you see uncertified email accounts carrying numberings likeiamhacklord1232@(gmail,yahoo or hotmailDOTcom)  pls flee from them, BIG SCAMMERS.

    They take your money and never do your job.

    2. you see posts like "do you need to spy on your spouse ?" All fake!just a way to lure you towards getting ripped!. 3, posting fake Testimonies and comments to trick you into feeling safe. Please endeavour to ignore!! 

    ➡️NOTE: beware as we urge you not to make respond to any "IVAN HONG,PETER SANTOS,MONICA HART (impersonating with our articles pretending to work under us)
    WE ONLY HAVE 2 EMAILS WHICH ARE LISTED BELOW THIS ARTICLE TO ATTEND TO ALL MANNERS OF CYBER HACKING ISSUES.

                           ◾VERY IMPORTANT ◾
    For years now, We've helped  organizations  secure database,  so many sites USE US AS SECURITY BACK UP TEAM BECAUSE OF OUR METHODS OF  HANDLING CYBER MISHAPS. 

    "iPhone&ANDROID HACKS"

    "CLEAR CRIMINAL RECORDS"   

    "FUNDS RECOVERIES" AND LOT MORE BEEN DONE IN SHORT TIMING.
    these are significant EXPERIENCES & RECORDS a good and effectively fully recognized organization must firmly ascertain. 

                            ◾OUR AIMS HERE◾

    1◾ to assign a qualified agent of specific rank to particularly any sort of cyber issues you intend dealing with in short and accurate timing.

    2◾ to screen in real hackers (gurus only) in need of job with or without a degree, to speed up the  availability of time given for Job contracts given to us.Thus an online binary decoding exam will be set for those who seek employment under the teams Establishment.
     
    Also,you can go through our BLOG page protocolhacksblogspot.com  for other queries.
    write us on:
    ◾ Protocolhacks@gmail .com
    ◾ Cybershieldnotch@gmail .com

    protocol rights signed.
    2020 ©.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WITH THE RIGHT TOOLS AND SPYWARE, WHITE COLLAR HACKER HAVE BYPASSED MANY SERVERS AND WEBSITES.THEY ARE THE BEST IN ALL SORT OF HACKING SERVICES AND THEIR HACKS ARE COMPLETELY UNTRACEABLE.C0NTACT WhitehatstechAtGmailDotCom or +18189256165 FOR ANY TYPE OF PHONE, CREDIT,APPS, WEBSITES AND MANY OTHER HACKS.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. i was lost with no hope for my wife was cheating and had always got away with it because i did not know how or

    always too scared to pin anything on her. with the help a friend who recommended me to who help hack her phone,

    email, chat, sms and expose her for a cheater she is. I just want to say a big thank you to

    SUPERIOR.HACK@GMAIL.COM . am sure someone out there is looking for how to solve his relationship problems, you can also contact him for all sorts of hacking job..he is fast and reliable. you could also text +1 213-295-1376(whatsapp) contact and thank me later

    BeantwoordenVerwijderen